school and education

Tel.  +370 389 61600
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

The Municipality’s reception desk: +370 389 64041 More information       Anonymous hotline: +370 800 77472 More information

Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyrius

Position:
Vyriausioji finansininkė
Address:
Utenio a. 4, 120 kab., Utena
Email:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Phone:
+370 389 64048
Send an Email
Miscellaneous Information:

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS SOCIALINIŲ REIKALŲ IR SVEIKATOS APSAUGOS SKYRIAUS VYRIAUSIOJO FINANSININKO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

1. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija;
1.2. turėti ne mažiau kaip 2 metų darbo patirtį apskaitos srityje;
1.3. būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais apskaitą ir kitas su atliekamomis funkcijomis susijusias sritis, taip pat su teisės aktais, reglamentuojančius dokumentų tvarkymą ir apskaitą, dokumentų rengimą ir įforminimą;
1.4. mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą, gebėti dirbti komandoje;
1.5. mokėti kaupti, sisteminti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas;
1.6. mokėti dirbti kompiuteriu (MS Office programų paketu, teisės aktų paieškos sistemomis, finansų valdymo ir apskaitos sistema „FinNet“,„FVAS“, Socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“ (toliau – Parama) ir Socialinės paramos informacine sistema (toliau – SPIS).

ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

2. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
2.1. tvarko Skyriaus finansinę apskaitą (toliau – apskaita) (socialinių išmokų ir kompensacijų, socialinės paramos mokiniams, individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijų, išmokų vaikams, paramos mirties atveju, socialinių paslaugų ir kitų Skyriui priskirtų išmokų, paslaugų (toliau – Išmokos ir Paslaugos) pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą, Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus);
2.2. teikia atskaitomybę pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą, kuriame nustatyta viešojo sektoriaus subjekto ataskaitų rinkinio sudėtis, kurią sudaro finansinių ataskaitų ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai;
2.3. sudaro Skyriaus biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo ataskaitų rinkinį, renka ir teikia kitus reikiamus dokumentus apie gautus biudžeto asignavimus bei jų panaudojimą;
2.4. laiku sudaro Skyriaus žemesniojo lygio viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinį ir pateikia Utenos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Apskaitos skyriui;
2.5. kaupia ir sistemina duomenis tarpusavio operacijų derinimui ir detalizavimui su viešojo sektoriaus subjektais ir pateikia Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui;
2.6. rengia vykdomų funkcijų finansavimui programų sąmatas pagal valstybės funkcijas, ekonominės klasifikacijos straipsnius, asignavimų šaltinius bei paskirsto ketvirčiais;
2.7. tvarko Skyriaus biudžeto kasinių išlaidų bei sąnaudų apskaitą pagal atitinkamas valstybės funkcijas, vykdomas programas ir pagal programų išlaidų sąmatose numatytus ekonominės klasifikacijos straipsnius;
2.8. atlieka Skyriaus biudžeto išlaidų programų sąmatų pakeitimus pagal gautas Savivaldybės administracijos Finansų skyriaus pažymas – pranešimus;
2.9. teikia paraiškas pagal patvirtintas biudžeto išlaidų programų sąmatas, valstybės funkcijas bei ekonominės klasifikacijos straipsnius Savivaldybės administracijos Finansų skyriui;
2.10. tvarko Skyriaus lėšų, skirtų valstybės deleguotai funkcijai, savarankiškai funkcijai ir valstybės lėšoms apskaitą pagal atitinkamus apskaitos registrus;
2.11. koordinuoja ir kontroliuoja mokėjimo procedūrų vykdymą, visų apskaitos įrašų, vykdomų operacijų, susijusių su Išmokomis ir Paslaugomis, teisingumą;
2.12. į apskaitos registrus įrašo visas ūkines operacijas, susijusias su Išmokų išmokėjimu ir Paslaugų teikimu. Administruoja ugdymo įstaigų pateiktus nemokamo maitinimo apskaitos žurnalus, juos registruoja duomenų valdymo sistemoje;
2.13. rengia, pasirašo ir teikia teisės aktais nustatyta tvarka Skyriaus kompetencijos klausimais priskirtas ataskaitas bei informacijas;
2.14. kontroliuoja, ar pagal patvirtintas Skyriaus biudžeto programų sąmatas teisingai ir pagal paskirtį naudojamos lėšos;
2.15. laiku ir teisingai registruoja ūkines operacijas pagal pateiktus pirminius dokumentus į finansų valdymo ir apskaitos informacinę sistemą;
2.16. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, reikalavimais, suveda ir tvarko savivaldybės SPIS duomenų bazėje visų socialinių išmokų gavėjų duomenis;
2.17. pagal kompetenciją vykdo išankstinę finansų kontrolę bei sutarčių įsipareigojimų vykdymo priežiūros einamąją finansų kontrolę, t. y. reikalauja, kad būtų pateikti visi su ūkine operacija susiję, tinkamai sutvarkyti dokumentai, patikrina įrašų aritmetinį teisėtumą, bendrąsias sumas, sutikrina apskaitos dokumentus su apskaitos registrų įrašais. Atlikus ūkinės operacijos einamąją finansų kontrolę, pasirašo;
2.18. vykdo ūkinių operacijų paskesniąją finansų kontrolę, t. y. jei buvo pateikti ne visi dokumentai, susiję su ūkine operacija, pareikalauja iš atsakingo asmens paaiškinimo, pažymos, akto ar kito dokumento, kurio pagrindu surašomas laisvos formos apskaitos dokumentas – pažyma, ir pasirašo. Atlikus ūkinės operacijos paskesniąją finansų kontrolę, pasirašo;
2.19. atlieka Skyriaus vyresniojo finansininko pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas jo komandiruočių, laikino nedarbingumo, atostogų metu ir kitais atvejais jam negalint vykdyti funkcijų;
2.20. pagal Skyriaus atsakingų asmenų pateiktus sąrašus laiku ir teisingai perveda Išmokas gavėjams jų pasirinktu būdu;
2.21. konsultuoja Skyriaus darbuotojus pirminių apskaitos dokumentų parengimo klausimais;
2.22. nustatyta tvarka nagrinėja gaunamus fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus, pasiūlymus, raštus visais savo kompetencijos klausimais, laiku rengia atsakymus į juos;
2.23. tvirtina dokumentų kopijas, reikalingas darbo funkcijoms atlikti;
2.24. pasibaigus kalendoriniams metams, iki einamųjų metų vasario 1 d. pagal dokumentacijos planą, dokumentacijos plano papildymų sąrašą, vienarūšių bylų sąrašus užpildo kalendorinių metų trumpai saugomų bylų sąrašus ir pateikia Skyriaus darbuotojui, atsakingam už apskaitą;
2.25. praėjus vieneriems metams po bylų užbaigimo, patikrina dokumentų sisteminimą bylose pagal nustatytą ar pasirinktą požymį, įsitikinant, kad jose esantys dokumentai atitinka bylų antraštes ir saugojimo terminus, ir parengia dokumentų bylas saugoti toliau. Tvarko apskaitos registrus kaip nuolat saugomus dokumentus - susiuva (įriša) į bylas, bylų lapus sunumeruoja Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių 8 priede nustatyta tvarka, o paskutiniame bylos lape nurodo lapų skaičių;
2.26. tais atvejais, kai apskaitos dokumentai ir registrai reikalingi einamajam darbui ir kitais metais, palieka juos saugoti Skyriuje atsakingiems darbuotojams;
2.27. jei apskaitos dokumentai dingsta ar sugadinami, raštu praneša Skyriaus vedėjui, kuris priima sprendimą dėl dokumentų atkūrimo Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Surašomas dingusių dokumentų (bylų) aktas, aktą tvirtina ir sprendimus dėl atsakomybės įstatymų nustatyta tvarka priima Skyriaus vedėjas;
2.28. trumpo saugojimo dokumentų bylas perduoda Skyriaus darbuotojui, atsakingam už apskaitą, įforminant (bylų) dokumentų perdavimo aktu;
2.29. vykdo kitus Skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal savo kompetenciją.

 

Savivaldybės priimamasis

+370 389 64041